De beste uit Rotterdam

Nieuws | de redactie
28 maart 2014 | ‘De beste van de Randstad’. Met die ambitie bereidt de Hogeschool Rotterdam een verrassende expansie in stedelijk Nederland voor. Media-design genie en alumnus Daan Louter ontwerpt nu al een nieuwe ‘HR-Hogeschool Randstad’ branding.

Met een uitstekende instellingstoets en succesvolle doorvoering van de strategie uit het ‘Focus’ programma zou de Rotterdamse hogeschool de vleugels willen uitslaan. Naar verluid zou men zelfs overwegen ook in andere stedelijke centra van de Randstad hoger onderwijs aan te bieden.

Opmerkelijke HBO-ontwikkeling

De trend in het hoger onderwijs was de voorbije jaren eerder een van toespitsing op de eigen omgeving, naast een sterk accent op Europese verbindingen. In het HBO gingen de grote hogescholen met name zich oriënteren op de kennisketen en onderwijswijskolom van de eigen regio en het bedrijfsleven rond de hogeschool en haar vestigingsplaats.

Een ontwikkeling van de Hogeschool Rotterdam in de richting van een Hogeschool Randstad zou dan ook opmerkelijk zijn. Binnenkort wordt hierover nadere informatie verwacht.

Alumnus van de hogeschool Daan Louter heeft door zijn werk voor ‘the Guardian’ wereldwijd aandacht getrokken met zijn communicatie en media design voor de Britse krant. U leest zijn gesprek daarover met ScienceGuide hier


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK