edX start Global Freshman Academy

Nieuws | de redactie
23 april 2015 | MOOC-platform edX en de Arizona State University slaan de handen ineen voor een volledig uit MOOC’s bestaand ‘freshman year’ om studenten optimaal voor te bereiden op de universiteit. In augustus begint het studiejaar met ‘Introduction to Solar Systems Astronomy’.

Het Freshman year is in de Verenigde Staten meestal het eerste algemene jaar van een studie, waarin studenten kennis maken met vakken uit verschillende disciplines. Bij de Global Freshman Academy is dat niet anders. De studie richt zich op wiskunde, humanities, de kunsten en de sociale en natuurwetenschappen. Voor $45 per vak is een officieel certificaat te behalen.

Een nieuwe weg naar een diploma

Volgens edX kan de Global Freshman Academy een kans bieden, om tegen minieme kosten een goede voorbereiding op de universiteit te krijgen. “This creates a new path to a college degree for many students who may have never considered a degree a possibility.” De Global Freshman Academy is bovendien voor eenieder die dat wil toegankelijk. Er zijn geen ingangseisen.

By allowing students to learn, explore and complete courses before applying or paying for credit, the Global Freshman Academy reimagines the freshman year experience, and reduces academic and monetary stress. This creates a new path to a college degree for many students who may have never considered a degree a possibility. 

Het eerste vak zal in augustus 2015 van start gaan en biedt, zo zegt edX studenten die ‘a break from education’ hebben gehad de kans hun academische loopbaan weer op de rails te zetten. Ook voor middelbare scholieren die met stevige bagage aan de universiteit willen beginnen biedt de Global Freshman Academy mogelijkheden.  “The program is perfect for ambitious students who need a more flexible, economically viable model for their education that enables them to hold jobs, work remotely, and save money. “

Punten van zorg

Het bieden van kant en klare pakketten van MOOCs is één van de vele wegen die door aanbieders van open online onderwijs wordt onderzocht om het aanbod aantrekkelijk te maken en in de toekomst ook financieel interessant voor aanbieders. Hoewel veel universiteiten de waarde van MOOCs voor het innoveren van het eigen onderwijs erkennen, is het verdienmodel altijd een punt van zorg geweest.

Een rondgang bij onderwijsaanbieders in de Verenigde Staten laat bovendien zien dat het aantal universiteiten dat gelooft dat MOOCs financieel duurzaam zijn gedaald is naar slecht 16,3%. Daarnaast valt te zien dat na een snelle start, het aantal universiteiten dat start met MOOCs aan het teruglopen is. 

Meer informatie over de Global Freshman Academy vindt u hier


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK