HO-rapport aan Bush verrast
“All the panel members who participated in a meeting on Thursday at the Education Department headquarters here expressed unanimity on some points, including that the report correctly identified critical challenges like increasing access to higher education for poor students and holding institutions more accountable for students who drop out or graduate with few skills,” meldt de NYTimes. De commissie draait er dan ook niet om heen: “Too many Americans just aren’t getting the education that they need. There are disturbing signs that many students who do earn degrees have not actually mastered the reading, writing and thinking skills we expect of college graduates.” Nu al omstreden bij onder meer de bijzondere, ‘faith-based’ HO- instellingen is de aanbeveling ’to develop a national database to follow individual students’ progress as a way of holding colleges accountable for students’ success. ‘
Het rapport is gisteren definitief vastgesteld en zal onderwerp worden van een nationale dialoog, waarna de uitkomsten door de president in zijn langere termijn beleid zou worden opgenomen. Bush heeft als gouverneur van Texas al naam gemaakt als opschudder en hervormer van het onderwijsbeleid en wil de geschiedenis ingaan als ’the Education President’. Voorzitter van de commissie was dan ook een oude vriend uit Texas, Charles Miller, een investeerder en oud-voorzitter van de University of Texas.
De laatste draft van het rapport vindt u hier.
Meest Gelezen
Internationale studenten Maastricht faliekant tegen verplichte cursus Nederlands
Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
VVD en CDA willen weer terug naar prestatiebekostiging in het hoger onderwijs
Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
Valoriseren door een snelweg te blokkeren
