Meetkunde mooi mensenwerk
Nieuws | de redactie
30 augustus 2006 | Historische onderwerpen verlevendigen het wiskundeonderwijs en geven leerlingen een dieper inzicht in abstracte theorieën. Boeiende onderwerpen, zoals de opkomst van de 17e- eeuwse landmeter en de worsteling van 19e-eeuwse wiskundigen met de niet-Euclidische meetkunde, geven het vak van getallen en formules een menselijk gezicht. Promovenda Iris van Gulik onderzocht hoe de geschiedenis van de meetkunde een goede plek kan krijgen in het wiskundeonderwijs. 25 september vertelt ze daarover meer in een lezing in de serie Jonge Doctors, georganiseerd door bureau Studium Generale van de Universiteit Groningen en de Hanzehogeschool.
In de 17e eeuw groeide in Nederland de behoefte aan goede en deskundige landmeters. Betrouwbare oppe
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
