Digikloof begint al jong
Nieuws |
de redactie
11 september 2006 | Tussen hoogopgeleide twintigers en dertigers bestaan duidelijke verschillen in hun multimediagebruik: de jonge generatie chat per msn, terwijl de oudere generatie vooral per mail communiceert. Twintigers ‘doen’ het via msn (47%) of Hyves (74%), dertigers via mail (63% meer dan 15 per dag) en sms (16% bijna tien per dag). Dertigers proberen via serieuze sites professionele contacten te leggen, zoals Linkedin.com of Openbc.com.
Ze vinden een PDA of Blackberry onmisbaar voor hun werk (41%), de twintiger heeft minder geld voor gadgets (26%). Marktplaats (44%) en Funda (25% vs 12) trekken veel meer dertigers. Die generatie heeft weer geen tijd om filmpjes te bekijken op Youtube of cd’s te downloaden, zoals de twintigers. De dertiger zit duidelijk schaarser in zijn tijd en gaat efficiënter om met multimediale mogelijkheden dan de twintigers. Eenderde van alle respondenten heeft een ringtone op zijn mobiel gedownload, terwijl eenvijfde altijd een USB-stick met vakantiefoto’s meesleept..
Zie voor de volledige onderzoeksresultaten www.carp.nl.
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
“Schade door aangekondigde langstudeerboete doet zich nu al voor”
Stop met studentevaluaties: ze bedreigen de academische vrijheid
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”