Samenwerkend leren om drop-out te voorkomen

Nieuws | de redactie
1 september 2006 | “Het is doodsaai op school, ik denk dat ik niets leer. Ik hoop dat ik eindelijk iets leer tijdens mijn stage”; een uitspraak van een van de 3000 MBO-studenten die participeerden in een onderzoek van de RUL naar de samenhang tussen de motivatie, gerepresenteerd door persoonlijke doelen, en de kwaliteit van het samenwerkend leren (SL). Bovenstaande uitspraak wijst op een slechte aansluiting tussen persoonlijke doelen van leerlingen en schoolse doelen, resulterend in demotivatie; een veelvoorkomend probleem in het MBO waar de drop-out hoog is.
Bevindingen uit het promotieonderzoek van Daphne Hijzen zijn dat SL een manier kan zijn om de m
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK