Samenwerkend leren om drop-out te voorkomen
Nieuws | de redactie
1 september 2006 | “Het is doodsaai op school, ik denk dat ik niets leer. Ik hoop dat ik eindelijk iets leer tijdens mijn stage”; een uitspraak van een van de 3000 MBO-studenten die participeerden in een onderzoek van de RUL naar de samenhang tussen de motivatie, gerepresenteerd door persoonlijke doelen, en de kwaliteit van het samenwerkend leren (SL). Bovenstaande uitspraak wijst op een slechte aansluiting tussen persoonlijke doelen van leerlingen en schoolse doelen, resulterend in demotivatie; een veelvoorkomend probleem in het MBO waar de drop-out hoog is.
Bevindingen uit het promotieonderzoek van Daphne Hijzen zijn dat SL een manier kan zijn om de m
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek