ScienceGuide staat voor verdieping. Dit is het platform waar de actualiteit en achtergrond elkaar ontmoeten op een inhoudelijke en doordachte wijze. Onder het uitklapteken vind je dus een toelichting, geheugensteun of voetnoot die de redactie of de auteur toevoegt. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat wij in onze artikelen grondig en gedetailleerd in kunnen gaan op belangrijke details, zonder de lezer kwijt te raken.
Samenwerkend leren om drop-out te voorkomen
Nieuws | de redactie
1 september 2006 | “Het is doodsaai op school, ik denk dat ik niets leer. Ik hoop dat ik eindelijk iets leer tijdens mijn stage”; een uitspraak van een van de 3000 MBO-studenten die participeerden in een onderzoek van de RUL naar de samenhang tussen de motivatie, gerepresenteerd door persoonlijke doelen, en de kwaliteit van het samenwerkend leren (SL). Bovenstaande uitspraak wijst op een slechte aansluiting tussen persoonlijke doelen van leerlingen en schoolse doelen, resulterend in demotivatie; een veelvoorkomend probleem in het MBO waar de drop-out hoog is.
Bevindingen uit het promotieonderzoek van Daphne Hijzen zijn dat SL een manier kan zijn om de m
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.