Waarom de helft van alle fusies mislukt

Nieuws | de redactie
28 september 2006 | Om groter marktaandeel, kostenreducties of synergieredenen fuseren ook HO-instellingen. Dat gaat niet altijd goed, omdat onvoldoende rekening wordt gehouden met gevoelens die onder medewerkers leven over wat er na zo’n fusie gebeurt. Zo blijkt de bestaande medewerkersidentificatie een sterke voorspeller van hun identificatie met de organisatie na en fusie. Dat stelt communicatiewetenschapper Jos Bartels van de UT in zijn promotieonderzoek.
Bij een naderende fusie van hun organisatie zitten medewerkers vol vragen: Houd ik mijn baan wel? Za
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK