Waarom de helft van alle fusies mislukt
Nieuws | de redactie
28 september 2006 | Om groter marktaandeel, kostenreducties of synergieredenen fuseren ook HO-instellingen. Dat gaat niet altijd goed, omdat onvoldoende rekening wordt gehouden met gevoelens die onder medewerkers leven over wat er na zo’n fusie gebeurt. Zo blijkt de bestaande medewerkersidentificatie een sterke voorspeller van hun identificatie met de organisatie na en fusie. Dat stelt communicatiewetenschapper Jos Bartels van de UT in zijn promotieonderzoek.
Bij een naderende fusie van hun organisatie zitten medewerkers vol vragen: Houd ik mijn baan wel? Za
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
