De service van gemeenten is zo slecht nog niet
Vooral raadsleden zijn somber over het imago van hun gemeente op het gebied van serviceverlening. Bestuurders verwachten dat burgers een tegemoetkoming bij wanprestaties erg waarderen. Burgers hechten hier nauwelijks belang aan. Hetzelfde geldt voor prestatievergelijkingen; door bestuurders gezien als een belangrijk instrument voor horizontale verantwoording, door burgers als niet belangrijk beoordeeld.
Bestuurders denken te positief over hun eigen integriteitimago. De helft van de burgers denkt dat bestuurders wel eens misbruik maken van hun situatie; bestuurders schatten dit percentage
aanzienlijk lager in. Ook overschatten bestuurders de betrokkenheid van burgers bij hun gemeenten. Bestuurders blijken te denken dat burgers het belangrijk vinden dat de gemeente besluiten uitlegt. In werkelijkheid zijn burgers daar veel minder in geïnteresseerd.
Meest Gelezen
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport