Hoe hervindt consument marktmacht?

Nieuws | de redactie
18 oktober 2006 | Overstappen op een nieuw product of dienst kost consumenten tijd en geld, in economenjargon de zoek- en overstapkosten. Volgens hoogleraar economie José Luis Moraga-González kunnen bedrijven met deze zogenoemde marktmacht hun prijzen hoog houden. Moraga-González ontvangt een prestigieuze Marie Curie Excellence Grant van de Europese Unie van 1,2 miljoen euro voor om te onderzoeken hoe mededingingsautoriteiten de marktmacht aan de consument terug kunnen geven.
Dezelfde producten en diensten van verschillende bedrijven zijn doorgaans niet gelijk geprijsd. Vree
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK