Hoeveel controle heeft de docent op het leerproces?
Nieuws | de redactie
30 oktober 2006 | Docenten uit het voortgezet en wetenschappelijk onderwijs vinden beiden de opbouw van kennis door studenten en de controle over het leerproces door de docent van belang. Docenten uit het voortgezet onderwijs zijn daarnaast echter gericht op de persoonlijke ontwikkeling en opvoeding van leerlingen en zij zien de controle over het leerproces vooral als gedeeld door docent en student. Docenten in het wetenschappelijk onderwijs, daarentegen, hechten belang aan de meningsvorming van studenten en vinden dat studenten geheel zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leren.
De opvattingen van docenten lijken dus op deze punten niet bij elkaar aan te sluiten, zo blijkt uit
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Na twaalf uur debat lijken bezuinigingen op hoger onderwijs onomkeerbaar
Universiteiten willen Toets Anderstalig Onderwijs van tafel
‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’
‘Universiteitsbestuurders doen doelbewust aan ontkoppeling ‘woke’ en racisme’
Liveblog: behandeling OCW-begroting in Eerste Kamer
