Onderzoek en praktijk van het onderwijs

Nieuws | de redactie
3 oktober 2006 | Hoe kan de bruikbaarheid en het gebruik van onderwijsonderzoek worden vergroot? De relatie tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk vormt de laatste jaren aanleiding voor een intensief debat. Velen willen dat de bruikbaarheid en het gebruik van onderwijsonderzoek wordt vergroot. 

Het symposium Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk in Amsterdam heeft als doel de visies van betrokkenen partijen (onderzoekers, docenten, lerarenopleiders, beleidsmakers en anderen) op elkaar af te stemmen. Aanleiding is de nieuwste publicatie over dit thema in de Kohnstamm- reeks, die u hier kunt downloaden.

Voorafgaand aan het symposium kunnen de deelnemers hun visie geven op de relatie tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk door een vragenlijst in te vullen (dit kan tot 9 oktober). Tijdens het symposium worden de uitkomsten van de vragenlijst gepresenteerd. Vertegenwoordigers van de diverse partijen (onderzoekers, lerarenopleiders, docenten e.a.) geven een reactie en daarna volgt een plenaire discussie. Het symposium wordt georganiseerd door het Amsterdams Instituut voor Onderwijs en Opvoeding (AIOO), een samenwerkingsverband tussen de HvA en de UvA.




Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
«

ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan

OK