Creatieve industrie: sleutelgebied vol potentie of pretentie?
Nieuws | de redactie
30 november 2006 | De creatieve industrie wordt vandaag de dag door bijna iedereen wel omarmd als ware het de oplossing voor al onze innovatieproblemen. Maar is dat ook werkelijk zo, hoe ziet deze industrie er dan uit, heeft het zin om een topinstituut op te richten voor de creatieve industrie, en wat kunnen we daarover leren van andere voorbeelden om ons heen?
In de zomer van 2004 heeft het Innovatieplatform vier sleutelgebieden benoemd om de kenniseconomie gericht op te lijnen in de vaart der Europese volkeren. Een van deze vier sleutelgebieden is de creatieve industrie als opkomende pijler van onze kenniseconomie. Uit onderzoek van Florida en Tinagli blijkt dat Nederland internationaal hoge ogen gooit op dit gebied en dat het aandeel van de creatieve industrie op onze totale economie substantieel is en alleen maar groeit.
In de zomer van 2004 heeft het Innovatieplatform vier sleutelgebieden benoemd om de kenniseconomie gericht op te lijnen in de vaart der Europese volkeren. Een van deze vier sleutelgebieden is de creatieve industrie als opkomende pijler van onze kenniseconomie. Uit onderzoek van Florida en Tinagli blijkt dat Nederland internationaal hoge ogen gooit op dit gebied en dat het aandeel van de creatieve industrie op onze totale economie substantieel is en alleen maar groeit.
Nederland heeft internationaal echt een grote naam op het gebied van bijvoorbeeld design, maar ook o
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu