Geen respect voor empirie
Nieuws | de redactie
9 november 2006 | HAN-bestuurder Ron Bormans benutte de opening van Arnhemse lezing door Pekka Himanen om aard en toon van het hoger onderwijs debat in ons land ter discussie te stellen. Hij vermeed zorgvuldig de naam van prof. Heertje te noemen –‘te veel eer’ zo zei hij tevoren al- maar zette wel aan. De “golf van kritiek over het onderwijs en het hbo” noemde hij opvallend in zijn heftigheid en de toon van kritiek. “Ik vind dat goed, we hebben dus aandacht voor onze kwaliteit en dat verdient het hoger onderwijs ook. Maar ik heb ook zorgen. In veel bijdragen aan het debat overheersen onderbuikgevoelens en vooroordeel. Er klinkt dan geen respect voor de empirie.”
Bormans was daarom vooral bezorgd, dat zo’n gebrek aan bereidheid de feiten te doen spreken tot ee
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
