Hoe kun je leergedrag veranderen?
Nieuws | de redactie
22 november 2006 | Lange tijd is in het Hoger Onderwijs gedacht dat één homogene aanpak geschikt was voor alle studenten. Uit het onderzoek blijkt echter dat slechts een deel van de studentenpopulatie gevoelig is voor veranderingen in de onderwijsbenadering terwijl andere studenten ongevoelig zijn voor welke aanpak (of leeromgeving) dan ook. Dat wil niet zeggen dat leerveranderingen geen zin hebben. Maar je moet je daar wel goed over communiceren, doorzettingsvermogen hebben, en je bewust zijn van beperkingen van nieuwe onderwijsmethoden.
Tot deze conclusies komt promovendus Jan Nijhuis (Universiteit Maastricht) nadat hij het leergedrag
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
