Kamer overweegt zelfkritisch onderzoek
Nieuws |
de redactie
31 januari 2007 | De Tweede Kamer heeft gisteren besloten om een parlementair onderzoek in te stellen naar de onderwijsvernieuwingen die de afgelopen twintig jaar in het onderwijs zijn doorgevoerd, zoals de basisvorming en het studiehuis. Dat sloot aan op het studentenprotest afgelopen vrijdag toen LSVb, LAKS en JOB de “noodklok” luidden.
In een brief gaven de drie organisaties aan dat er nu lang genoeg is geëxperimenteerd met allerlei vernieuwingen.Zij willen niet langer als proefkonijn fungeren en willen meer en beter onderwijs, was de boodschap.
LSVb-voorzitter Irene van den Broek is verheugd met deze politieke reactie op het signaal van de studenten: “We hopen dat de uitkomst van het onderzoek constructief zal zijn en dat hierdoor de kwaliteit van het onderwijs op lange termijn daadwerkelijk zal verbeteren.” Op de pagina’s Nieuw Leren en Opinie van ScienceGuide vindt u een reeks actuele bijdragen aan het debat over de kwaliteit van en de zorgen rond de ontwikkeling van het HO.
Meest Gelezen
Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering
Hbo-docent wil wel rolmodel zijn, maar niet eigen moreel kompas opdringen
Wederom intimidatie van journalisten door universiteit, nu in Delft
‘Waarom het nu niet lukt om medezeggenschap in hbo te versterken’
‘Sluijsmans et al. slaan de plank volledig mis’