Kamer overweegt zelfkritisch onderzoek

Nieuws | de redactie
31 januari 2007 | De Tweede Kamer heeft gisteren besloten om een parlementair onderzoek in te stellen naar de onderwijsvernieuwingen die de afgelopen twintig jaar in het onderwijs zijn doorgevoerd, zoals de basisvorming en het studiehuis. Dat sloot aan op het studentenprotest afgelopen vrijdag toen LSVb, LAKS en JOB de “noodklok” luidden.

In een brief gaven de drie organisaties aan dat er nu lang genoeg is geëxperimenteerd met allerlei vernieuwingen.Zij willen niet langer als proefkonijn fungeren en willen meer en beter onderwijs, was de boodschap.

LSVb-voorzitter Irene van den Broek is verheugd met deze politieke reactie op het signaal van de studenten: “We hopen dat de uitkomst van het onderzoek constructief zal zijn en dat hierdoor de kwaliteit van het onderwijs op lange termijn daadwerkelijk zal verbeteren.” Op de pagina’s Nieuw Leren en Opinie van ScienceGuide vindt u een reeks actuele bijdragen aan het debat over de kwaliteit van en de zorgen rond de ontwikkeling van het HO.


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK