Studenten verkennen sociale innovaties
Een groep studenten gaat zo met een aantal docenten als denktank voor de gemeente aan de slag over de sociale kracht van interactieve media. De studenten zijn afkomstig van het Instituut voor Sociale en Culturele Beroepen en het Instituut voor Interactieve Media.
De minor bestaat uit drie fasen. In de eerste fase wordt de scenariomethode (www.scenarioleren.nl ) ingezet om tot projectideeën te komen. Ondersteunend daarbij zijn een aantal colleges over sociale innovatie. Daarnaast laten de studenten elkaar zien waar hun toekomstig beroep uit bestaat. Tijdens de tweede fase worden de projectideeën uitgewerkt tot projectdefinities, die op hun beurt tot een concept leiden.
Parallel hieraan loopt een serie colleges over sociale innovatie met ICT en een serie over in te zetten methodes bij het ontwikkelen van een concept. In de derde fase wordt van het concept een demo gemaakt met een bijbehorende overdrachtsrapportage. Bij deze fase horen een aantal succesverhalen van doorgewinterde ontwikkelaars. De studenten betrekken de doelgroep in alle fasen van het traject. Voor de deelnemers aan de denktank betekent dit het begin van twintig intensieve weken waarin zij demo’s ontwikkelen die zij samen met een adviesrapport aan de gemeente aanbieden. De eindpresentatie vindt begin juli 2007 plaats.
Meer rond dit thema vindt u op de speciale pagina Sociale Innovatie onder Kenniscirculatie
Meest Gelezen
Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
VVD en CDA willen weer terug naar prestatiebekostiging in het hoger onderwijs
Valoriseren door een snelweg te blokkeren
“De universiteiten in Nederland zijn op de rug gaan liggen voor Big Tech”
‘Debat over internationalisering meer vanuit emotie dan feiten gevoerd’
