Wetenschappelijk bewijs van Nieuw Leren?

Nieuws | de redactie
24 januari 2007 | Vernieuwers hebben de neiging om hun opponenten te bestrijden door hen als reactionair af te schilderen. De ‘Nieuwlerenadept’ en senior consultant van het Katholiek Pedagogisch Centrum Lizzy Tabbers schreef: “Logisch dat deze opponenten strenge selectie en een klassikale aanpak verdedigen en in stand willen houden. Terwijl intussen ieder weldenkend mens ziet dat deze intelligente kinderen zo veel méér hadden kunnen leren bij een activerend, betekenisvol en meer zelfsturend onderwijsaanbod.” Nu is deze retoriek onschuldig zolang deze onbewezen claims geen aanhangers van betekenis wint. Helaas hebben ons eigen ministerie van OC&W en vele onderwijsmanagers zich door de retoriek laten overtuigen, terwijl wetenschappelijke bewijzen zich keren tegen het nieuwe leren.
Het ‘nieuwe leren’ is gestoeld op de eigen verantwoordelijkheid van de leerling voor de leerinho
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK