Wetenschappelijk bewijs van Nieuw Leren?
Nieuws | de redactie
24 januari 2007 | Vernieuwers hebben de neiging om hun opponenten te bestrijden door hen als reactionair af te schilderen. De ‘Nieuwlerenadept’ en senior consultant van het Katholiek Pedagogisch Centrum Lizzy Tabbers schreef: “Logisch dat deze opponenten strenge selectie en een klassikale aanpak verdedigen en in stand willen houden. Terwijl intussen ieder weldenkend mens ziet dat deze intelligente kinderen zo veel méér hadden kunnen leren bij een activerend, betekenisvol en meer zelfsturend onderwijsaanbod.” Nu is deze retoriek onschuldig zolang deze onbewezen claims geen aanhangers van betekenis wint. Helaas hebben ons eigen ministerie van OC&W en vele onderwijsmanagers zich door de retoriek laten overtuigen, terwijl wetenschappelijke bewijzen zich keren tegen het nieuwe leren.
Het ‘nieuwe leren’ is gestoeld op de eigen verantwoordelijkheid van de leerling voor de leerinho
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister schrapt taaltoets niet, zegt hij tegen Kamer: “Haalt doelstelling WIB onderuit”
‘Collega’s, opoffering Psychologie door UNL raakt ons allemaal’
“Liefdeloze productiviteitseisen” bemoeilijken ouderschap voor jonge wetenschappers
“Betekenisvol praktijkgericht onderzoek in economisch domein kan niet toegepast zijn”
‘Laat psychologie niet verdwijnen achter de dijken’
