Jaar van de Techniek

Nieuws | de redactie
23 februari 2007 | Bedrijven slaan nu ook zelf de handen ineen om de instroom van jonge bèta/tech talenten op te porren. De technische branches en belangenorganisaties hebben 2007 uitgeroepen tot het Jaar van de Techniek. In dit jaar krijgen alle lopende promotie- en imagocampagnes extra aandacht. De boodschap is dat techniek leuk is, aantrekkelijk werk biedt en van groot belang is voor onze samenleving.

Jonge werknemers willen ze laten zien hoe ze werk kunnen maken van hun carrière. Verder wil men met het Jaar van de Techniek werkgevers aanzetten om jong talent volop kansen te bieden.

In maart is de officiële aftrap voor het Jaar van de Techniek. Het hele jaar door organiseren alle deelnemende branches en organisaties evenementen, vooral in het onderwijs, variërend van scholenwedstrijden met solarkarts en de lancering van online educatieve games tot docentenstages en bedrijfsbezoeken.

Het Jaar van de Techniek is een initiatief van:

Bovag en OOMT (motorvoertuigen- en tweewielersbranche)

Bureau TOP (jongerenmarketingorganisatie voor de metaal en elektrotechnische industrie en metaalbewerking)

CNV Bedrijvenbond

EnergieNed en OOF (energie- en nutsbedrijven)

FME-CWM en Stichting A+O Metalektro (metalektro-industrie)

FNV Bondgenoten

Focwa, OOC en VOCAR (carrosseriebranche)

Fundeon en Bouwend Nederland (bouwsector)

Hoofdbedrijfschap Ambachten (goud & zilver, orthopedische beroepen enz.)

KIVI NIRIA (Ingenieurs) Koninklijke Metaalunie en Stichting OOM (metaalbedrijven)

Ministerie van Economische Zaken

NVKL (koudetechniekbranche)

Platform Bèta Techniek

UNETO-VNI en OTIB (technische installatiebranche)

TVVL (technische vereniging voor installaties in gebouwen)

VIB en OOI (isolatiebranche)


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK