Luchtvracht dreigt strijd met postmarkt te verliezen

Nieuws | de redactie
16 februari 2007 | Voor luchtvaartmaatschappijen wordt het steeds moeilijker om winst te maken op het vervoeren van luchtvracht. Dit heeft te maken met concurrentie van expresskoeriers zoals DHL. Willen luchtvaartmaatschappijen overleven op de markt van luchtvracht, dan zullen ze zelf ook distributienetwerken moeten aanbieden van klant tot klant. Hoofdredacteur Willem Jan Zondag van Aerlines schrijft dit in zijn afstudeerscriptie bedrijfskunde (VU). Hij kreeg voor deze scriptie 2006 Graduate Research Competition Award van de internationale luchtvaartkoepel TIACA.
“Het probleem van luchtvaartmaatschappijen is natuurlijk dat ze die capaciteit nu eenmaal hebb
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK