Luchtvracht dreigt strijd met postmarkt te verliezen

Nieuws | de redactie
16 februari 2007 | Voor luchtvaartmaatschappijen wordt het steeds moeilijker om winst te maken op het vervoeren van luchtvracht. Dit heeft te maken met concurrentie van expresskoeriers zoals DHL. Willen luchtvaartmaatschappijen overleven op de markt van luchtvracht, dan zullen ze zelf ook distributienetwerken moeten aanbieden van klant tot klant. Hoofdredacteur Willem Jan Zondag van Aerlines schrijft dit in zijn afstudeerscriptie bedrijfskunde (VU). Hij kreeg voor deze scriptie 2006 Graduate Research Competition Award van de internationale luchtvaartkoepel TIACA.
“Het probleem van luchtvaartmaatschappijen is natuurlijk dat ze die capaciteit nu eenmaal hebb
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK