NQA bestrijdt ‘eenzijdige, ten dele onjuiste informatie’

Nieuws | de redactie
9 februari 2007 | Kennis is mensenwerk. De vaandeldragers van Beter Onderwijs Nederland zijn van deze stelling uitstekende voorbeelden. Hun weergave van hoe accreditatie in zijn werk gaat, is vanuit dit principe waar, want het is hun perceptie. Zo lang Anne Marie Oudemans, Arnold Heertje en Ad Verbrugge beseffen dat hun opvattingen percepties zijn en zij niet pretenderen dé waarheid in pacht te hebben, is een kans op een echt kennisdebat nog reëel.

Kennis begint bij informatie. Mijn stellige indruk is dat de vertegenwoordigers van Beter Onderwijs Nederland hun kennis over accreditatie stoelen op eenzijdige, ten dele onjuiste informatie. In dit stadium van het debat durf ik nog niet te stellen dat het merendeel van hun informatie over het verloop van accreditaties feitelijk onjuist is, maar we komen in de buurt.
Laat ik vriendelijk beginnen. Ik ben het met Anne Marie Oudemans en Arnold Heertje eens dat het huid
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK