NQA bestrijdt ‘eenzijdige, ten dele onjuiste informatie’
Nieuws | de redactie
9 februari 2007 | Kennis is mensenwerk. De vaandeldragers van Beter Onderwijs Nederland zijn van deze stelling uitstekende voorbeelden. Hun weergave van hoe accreditatie in zijn werk gaat, is vanuit dit principe waar, want het is hun perceptie. Zo lang Anne Marie Oudemans, Arnold Heertje en Ad Verbrugge beseffen dat hun opvattingen percepties zijn en zij niet pretenderen dé waarheid in pacht te hebben, is een kans op een echt kennisdebat nog reëel.
Kennis begint bij informatie. Mijn stellige indruk is dat de vertegenwoordigers van Beter Onderwijs Nederland hun kennis over accreditatie stoelen op eenzijdige, ten dele onjuiste informatie. In dit stadium van het debat durf ik nog niet te stellen dat het merendeel van hun informatie over het verloop van accreditaties feitelijk onjuist is, maar we komen in de buurt.
Kennis begint bij informatie. Mijn stellige indruk is dat de vertegenwoordigers van Beter Onderwijs Nederland hun kennis over accreditatie stoelen op eenzijdige, ten dele onjuiste informatie. In dit stadium van het debat durf ik nog niet te stellen dat het merendeel van hun informatie over het verloop van accreditaties feitelijk onjuist is, maar we komen in de buurt.
Laat ik vriendelijk beginnen. Ik ben het met Anne Marie Oudemans en Arnold Heertje eens dat het huid
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
