Bewuste student leert beter
Nieuws | de redactie
14 maart 2007 | Om studieprestaties te verbeteren, is het belangrijk te kijken naar de opvattingen van de student over zijn eigen rol tijdens het leren. Bij het streven naar betere prestaties ligt de nadruk van oudsher op de rol van de docenten, de instructiemethoden, het leermateriaal en de studieactiviteiten. Dat is niet voldoende, volgens Sofie Loyens van de EUR. Zij pleit voor speciale instructie- en trainingsprogramma's voor eerstejaarsstudenten. Studenten kunnen en moeten zelf een meer controlerende rol uitoefenen.
Loyens vond dat studenten die probleem-gestuurd onderwijs (PGO) volgen het vaker eens zijn met een a
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
