Bewuste student leert beter

Nieuws | de redactie
14 maart 2007 | Om studieprestaties te verbeteren, is het belangrijk te kijken naar de opvattingen van de student over zijn eigen rol tijdens het leren. Bij het streven naar betere prestaties ligt de nadruk van oudsher op de rol van de docenten, de instructiemethoden, het leermateriaal en de studieactiviteiten. Dat is niet voldoende, volgens Sofie Loyens van de EUR. Zij pleit voor speciale instructie- en trainingsprogramma's voor eerstejaarsstudenten. Studenten kunnen en moeten zelf een meer controlerende rol uitoefenen.
Loyens vond dat studenten die probleem-gestuurd onderwijs (PGO) volgen het vaker eens zijn met een a
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK