Branding voor kunstvak op de agenda

Nieuws | de redactie
27 april 2007 | Het kunstonderwijs kent vele nuttige samenwerkingsvormen, maar Lidewij Edelkoort mist de cruciale. Op het HBO-Jaarcongres stelde de cheffin van de Design Academy voor te komen tot een echt ‘beeldmerk’ van het kunstvak. Dat zou de internationale herkenbaarheid van het Nederlandse kunstonderwijs aanzienlijk kunnen verhogen en overtuigender maken.

Daarmee zouden de academies, conservatoria en de kunstpraktijk meer talent naar ons land kunnen trekken en de attractie van het geheel van de Nederlandse kunstsector versterken.

“Ieder van ons doet voor zich daar het zijne aan, maar werken we inhoudelijk wel samen over de vraag wat het Nederlands kunstonderwijs zelf is? Als beeldmerk ontbreken we”. Edelkoort deed daarom de suggestie de ‘branding’ van het kunstonderwijs en de durf hier aan te beginnen op de agenda van het hbo en de kunstsector te zetten. Collega’s uit andere academies lieten aan ScienceGuide blijken dit agendapunt in elk geval intrigerend te vinden voor een inhoudelijk vervolgdebat.


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK