Leren in een nieuw Millennium
Nieuws |
de redactie
24 april 2007 | De vooruitgang in informatietechnologieën is zo groot, dat we gerust kunnen zeggen dat we er een nieuw communicatietijdperk leven. Dit heeft ook voor het leren ingrijpende consequenties. Andrew Gordon van de University of Washington zet ze op een rij in een essay voor de OECD.
“Without a doubt, the advances in the capacity and reach of information technologies are so sweeping that we can properly say we have entered a new communications age – an age where institutional and personal communications, and perhaps even learning itself is being transformed in fundamental ways. It is the age of the New Millennium Learner, where technologies not only enable but perhaps even require new teaching and learning styles. It is an age of ubiquitous access, where the simultaneous engagement of multiple channels of communication, and multitasking to keep up with it all, are par for the course.”
Andrew C. Gordon, The New Millennium: Transformation of Learning and Scholarship in a New Era
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
Stop met studentevaluaties: ze bedreigen de academische vrijheid
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap