Leren in een nieuw Millennium

Nieuws | de redactie
24 april 2007 | De vooruitgang in informatietechnologieën is zo groot, dat we gerust kunnen zeggen dat we er een nieuw communicatietijdperk leven. Dit heeft ook voor het leren ingrijpende consequenties. Andrew Gordon van de University of Washington zet ze op een rij in een essay voor de OECD.



“Without a doubt, the advances in the capacity and reach of information technologies are so sweeping that we can properly say we have entered a new communications age – an age where institutional and personal communications, and perhaps even learning itself is being transformed in fundamental ways. It is the age of the New Millennium Learner, where technologies not only enable but perhaps even require new teaching and learning styles. It is an age of ubiquitous access, where the simultaneous engagement of multiple channels of communication, and multitasking to keep up with it all, are par for the course.”

Andrew C. Gordon, The New Millennium: Transformation of Learning and Scholarship in a New Era




Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
«

ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan

OK