Borging van werkplekleren uitgediept
Nieuws | de redactie
29 mei 2007 | Het borgen van de kwaliteit van lerarenopleidingen wordt complexer door veranderingen in de praktijkinput. Door het leren op de werkplek ontstaat een nieuwe dynamiek binnen de instelling: leren, werken, opleiden en professionaliseren komen als functies in de school bij elkaar. Juist vanwege het bijzondere karakter van deze opleidingsvariant en het belang en de verantwoordelijkheid van de lerarenopleidingen en scholen daarbij, is het nodig om de kwaliteitsborging van het opleiden in de school zo zorgvuldig mogelijk uit te werken, zo stelt de NVAO.
De publicatie Opleiden in de school: kwaliteitsborging en toezicht van de Inspectie en NVAO wil
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
UU-rector verdedigt podium voor Baudet: “Onze plicht om ons dit op de hals te halen”
Hbo-master internationaliseert, hbo-bachelor mbo’iseert
Universiteit Maastricht wacht niet op WIB en UNL en komt met aangescherpt taalbeleid
Instroom wo sterker gedaald dan OCW voorspelde
“We moeten ons radicaal verzetten tegen de systematische aanval op wetenschap”
