Borging van werkplekleren uitgediept

Nieuws | de redactie
29 mei 2007 | Het borgen van de kwaliteit van lerarenopleidingen wordt complexer door veranderingen in de praktijkinput. Door het leren op de werkplek ontstaat een nieuwe dynamiek binnen de instelling: leren, werken, opleiden en professionaliseren komen als functies in de school bij elkaar. Juist vanwege het bijzondere karakter van deze opleidingsvariant en het belang en de verantwoordelijkheid van de lerarenopleidingen en scholen daarbij, is het nodig om de kwaliteitsborging van het opleiden in de school zo zorgvuldig mogelijk uit te werken, zo stelt de NVAO.
De publicatie Opleiden in de school: kwaliteitsborging en toezicht van de Inspectie en NVAO wil
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK