De praktijk als leeromgeving voor de kenniswerker

Nieuws | de redactie
12 juli 2007 | Het hoger onderwijs moet studenten opleiden tot kenniswerkers. Het blijkt echter lastig studenten zo op te leiden dat ze de voldoende vaardigheden hebben
kennis snel toe te passen en nieuwe kennis te genereren. Een mogelijke aanpak is De praktijk als leeromgeving: studenten leren als junior kenniswerkers
in authentieke praktijksituaties handelingsgericht te werken. Dit stellen de lectoren Daan Andriessen (InHolland) en Tom van Weert (HU).
In deze praktijksituaties komen het oplossen van praktijkproblemen (praktijkstroom), ontwikkelen van
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK