De praktijk als leeromgeving voor de kenniswerker
Nieuws | de redactie
12 juli 2007 | Het hoger onderwijs moet studenten opleiden tot kenniswerkers. Het blijkt echter lastig studenten zo op te leiden dat ze de voldoende vaardigheden hebben
kennis snel toe te passen en nieuwe kennis te genereren. Een mogelijke aanpak is De praktijk als leeromgeving: studenten leren als junior kenniswerkers
in authentieke praktijksituaties handelingsgericht te werken. Dit stellen de lectoren Daan Andriessen (InHolland) en Tom van Weert (HU).
kennis snel toe te passen en nieuwe kennis te genereren. Een mogelijke aanpak is De praktijk als leeromgeving: studenten leren als junior kenniswerkers
in authentieke praktijksituaties handelingsgericht te werken. Dit stellen de lectoren Daan Andriessen (InHolland) en Tom van Weert (HU).
In deze praktijksituaties komen het oplossen van praktijkproblemen (praktijkstroom), ontwikkelen van
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
“Nederland zal over vijf jaar een achtergebleven land zijn”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport
Taal- en rekentoetsen hebben lerarentekort vergroot maar kwaliteit pabo niet verbeterd
Nieuw kabinet gaat hard “maar behoedzaam” bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap