Censuur en hersenspoeling weer bon ton in Belarus
According to him social development of teachers and parents of contemporary youth was held in the “state ideological vacuum and mosaic socio-political situation.” For this reason the educational institutions’ task is to “minimize the stress consequences of 1980s.” Oftewel de perestroika en glasnost uit de Gorbtsjov-tijd moet worden weggepoetst en Belarus zou terug moeten keren naar de tijden van Breznjew en Stalin.
“A special role is to be played by the update information and communication technologies.” In this context Scherba paid special attention to the problem of “dirty internet” accessible to schoolchildren and students who get information there including the anti-state information. Hij pleit voor de “adoption of complex measures on creation of a safety information space.” Op universiteiten en scholen is daarmee inmiddelsbegonnen door het regime: “for example, at school 158 the information is coming to the internet kiosks through filters and is of exclusively educative and instructive nature”, zo melden critici van het bewind.
Meest Gelezen
Onderwijs zorgt zelf voor stress bij studenten
‘Verstoorde arbeidsverhouding’ als ontslaggrond ondermijnt sociale veiligheid’
“De universiteiten in Nederland zijn op de rug gaan liggen voor Big Tech”
Valoriseren door een snelweg te blokkeren
‘Debat over internationalisering meer vanuit emotie dan feiten gevoerd’
