Evidence based aanpak van onderwijsrendement HO

Nieuws | de redactie
11 september 2007 | Verbeteren van het rendement van het Hoger onderwijs is momenteel een hot item. Instellingen voor Hoger Onderwijs en hun studenten presenteren niet voldoende, zo blijkt onder meer uit cijfers van de VSNU. Maar welke maatregelen hebben bewezen het onderwijsrendement te verhogen en wat werkt niet? Onderwijsinstellingen die hun rendement willen aanpakken kunnen nu gebruik maken van een recent ontwikkelde Checklist Onderwijsrendement van ICLON, Universiteit Leiden.
Dit instrument is een analyse-instrument dat opleidingen inzicht biedt in hun sterke punten en in ke
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK