Beter opleiden voor kleurrijke scholen
vrijdag 30 november 2007 van de Hogeschool Utrecht en Uitgeverij Coutinho. Aanleiding is de verschijning van de uitgave Open ogen in de kleurrijke klas – Perspectieven voor de onderwijspraktijk door Maaike Hajer, Mylène Hanson, Betsy Hijlkema en Annelies Riteco.
Dit mini-symposium, met als titel Beter opleiden voor kleurrijke scholen, heeft plaats in het gebouw van de Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht in Utrecht.
Leraren krijgen steeds vaker te maken met diversiteit in culturele achtergronden en taalvaardigheid binnen hun klassen. Lesgeven in zo’n kleurrijke klas vraagt oog voor leerlingen
en hun eigenheid, oog voor het contact dat je als leraar hebt met de leerlingen als basis voor hun actieve inbreng in klasseninteractie en oog voor de taalontwikkeling vanuit die eigen inbreng.
Open ogen in de kleurrijke klas heeft tot doel de leraar (in opleiding) aan te zetten met open ogen een onderzoekende houding te ontwikkelen in hun omgang met leerlingen.
Tijdens deze feestelijke middag vindt een ontmoeting tussen opleidingen en het werkveld plaats. Er zullen ervaringen gedeeld worden rondom het werken op kleurrijke scholen. Hierbij komen verschillende perspectieven aan de orde. Vervolgens zullen in een discussie evaringen uit het werkveld vertaald worden naar verdere verbeteringen in het onderwijs. De middag wordt afgesloten met een borrel met muzikale omlijsting.
Klik hier voor het programma.
Klik hier om het deelnameformulier te downloaden.
Klik hier voor meer informatie over het boek.
Meest Gelezen
‘Compensatoir toetsen komt kwaliteit hoger onderwijs wél ten goede’
‘Juist bij flexibiliteit heeft student behoefte aan structuur’
Minister: “Verengelsing ondermijnt de toegankelijkheid van universiteiten”
Wet leeruitkomsten: Doorgeschoten individualisering of broodnodige keuzevrijheid?
Kamer zet voorlopig streep door volgende ronde Groeifonds