‘Liever Edison dan Pasteur uit hbo’ zegt AWT
Nieuws | de redactie
19 november 2007 | Enkele weken publiceerde ScienceGuide het artikel ‘Kennis in context’. Daarin geven Van der Vos, Borgdorff en Van Staa hun visie op de plaats en functie van het onderzoek in hogescholen. Dat zou praktijkgestuurd moeten zijn en moeten wortelen in de beroepspraktijk. So far so good. Maar en passant geven zij de AWT ook een veeg uit de pan. Die zou het onderzoek van hogescholen willen ‘opsluiten’ in de hoek van Edison. En die wens zou voortkomen uit de ‘politieke behoefte om het onderzoek van de hogescholen niet- competitief te maken ten opzichte van het universitaire onderwijs’ (p 11). Dat vraagt natuurlijk om een reactie.
Wat is er aan de hand? Twee jaar geleden heeft de AWT een advies uitgebracht over de plaats en funct
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
“Nederland zal over vijf jaar een achtergebleven land zijn”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport
Taal- en rekentoetsen hebben lerarentekort vergroot maar kwaliteit pabo niet verbeterd
Nieuw kabinet gaat hard “maar behoedzaam” bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap