Hoe wordt docent innovator?

Nieuws | de redactie
5 december 2007 | Annemarieke Hoekstra deed aan de UU onderzoek naar het leren in een context van vernieuwing door ervaren VO-docenten, zonder dat zij daarbij ondersteund werden. Een aantal voorwaarden lijken ertoe bij te dragen dat docenten meer vernieuwend worden. Het is voor de docent van belang dat hij voldoende eigen vrijheid beschikt, dat er samenwerking is tussen de docenten en er feedback aan elkaar wordt gegeven ter verbetering van de methoden.
Ook diepgaande gesprekken met collega’s over hoe leerlingen leren en waarom bepaalde lesmethod
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK