Studie-engagement bepaalt kwaliteit leraarschap

Nieuws | de redactie
22 januari 2008 | Het zijn niet de sterk betrokken leraren die klagen over overbelasting en burnout. Juist diegenen die al tijdens hun opleiding weinig geëngageerd waren en het erg zwaar vonden, vormen de meerderheid (60%) onder de klagers. Dit blijkt uit onderzoek van de Goethe universiteit in Frankfurt. "Etwas überspitzt könnte man formulieren, nicht nur 'geborene Erzieher' drängen ins Lehramt, sondern oft auch Pragmatiker oder Hedonisten," concludeert onderzoeksleider professor Udo Rauin.
Bereits nach den ersten vier Berufsjahren fühlen sich zehn Prozent der vom Bildungsforscher Prof. D
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK