Kennis in VO sterk verouderd
Nieuws | de redactie
12 februari 2008 | De leerlingen in het vwo en havo krijgen lessen over biologie en ecologie waarvan de kennisbasis is blijven steken rond 1960. Dit blijkt uit het promotieonderzoek van René Westra (UU). Hij baseert zijn conclusie op basis van de inhoud van centrale examens, leerboeken en lessen. Docenten hebben een sterk verouderde visie vergeleken met academische collega's. ‘Ecologische ongeletterdheid' noemt de promovendus dit.
En dat is slecht in een maatschappij waarin steeds vaker beslissingen worden genomen waarbij ke
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
Uit angst voor WIB onderzoekt UvA alvast privaat Engelstalig onderwijs
‘Universiteiten denken dat er veel steun is voor hun zaak, maar die is er niet’
Nieuwe bezuinigingen op ov-studentenkaart bedreigen keuzevrijheid studenten
“De bezuinigingen zijn historisch, maar deze stakingen ook”
