Kennis in VO sterk verouderd

Nieuws | de redactie
12 februari 2008 | De leerlingen in het vwo en havo krijgen lessen over biologie en ecologie waarvan de kennisbasis is blijven steken rond 1960. Dit blijkt uit het promotieonderzoek van René Westra (UU). Hij baseert zijn conclusie op basis van de inhoud van centrale examens, leerboeken en lessen. Docenten hebben een sterk verouderde visie vergeleken met academische collega's. ‘Ecologische ongeletterdheid' noemt de promovendus dit.
En dat is slecht in een maatschappij waarin steeds vaker beslissingen worden genomen waarbij ke
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK