Intuïtie en ‘evidence’ in beleid
Nieuws | de redactie
15 mei 2008 | Tussen 1960 en 2000 verdubbelde het aantal basisschoolleraren in de VS met een mastergraad. In diezelfde periode werden de uitgaven per student verdrievoudigd. Toch verbeterden de prestaties van de leerlingen over het geheel genomen niet. Beleidsintuïties kloppen dan ook vaak niet, betoogde prof. Eric Hanushek van Stanford University bij de opening van het Top Institute for Evidence Based Education in Den Haag.
Professor Hanushek wilde hiermee aangeven, hoe belangrijk evidence based beleid kan zijn v
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
Uit angst voor WIB onderzoekt UvA alvast privaat Engelstalig onderwijs
‘Universiteiten denken dat er veel steun is voor hun zaak, maar die is er niet’
Nieuwe bezuinigingen op ov-studentenkaart bedreigen keuzevrijheid studenten
“De bezuinigingen zijn historisch, maar deze stakingen ook”
