Allochtone scholier hoger beoordeeld

Nieuws | de redactie
16 juni 2008 | Het verschil tussen schoolexamen- en centraal examencijfer is bij allochtone leerlingen duidelijker groter dan bij autochtone klasgenoten. Het lijkt erop dat de vaak ijverige allochtone leerling door zijn docenten wordt overgewaardeerd. Hun rapportcijfers wijken echter nauwelijks af. Dit bevestigt de indruk dat docenten zulke scholieren, bewust of onbewust, overwaarderen. Ook speelt de overwegng dat allochtone leerlingen meer moeite zouden hebben met het talige karakter van de vragen op het centraal examen.
Onderzoekers van het Groningse GION melden in het juninummer van Didaktief, dat middelbare scholiere
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK