Allochtone scholier hoger beoordeeld

Nieuws | de redactie
16 juni 2008 | Het verschil tussen schoolexamen- en centraal examencijfer is bij allochtone leerlingen duidelijker groter dan bij autochtone klasgenoten. Het lijkt erop dat de vaak ijverige allochtone leerling door zijn docenten wordt overgewaardeerd. Hun rapportcijfers wijken echter nauwelijks af. Dit bevestigt de indruk dat docenten zulke scholieren, bewust of onbewust, overwaarderen. Ook speelt de overwegng dat allochtone leerlingen meer moeite zouden hebben met het talige karakter van de vragen op het centraal examen.
Onderzoekers van het Groningse GION melden in het juninummer van Didaktief, dat middelbare scholiere
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK