‘Wajong’ aanpak vereist maatwerk bij scholing

Nieuws | de redactie
4 juni 2008 | De ‘Wajong-ers’ problemen zijn door meer inschakeling in werk heel wel op te lossen. Om hun participatiemogelijkheden maximaal te benutten is wel betere samenwerking nodig tussen de vele organisaties die zich vaak op dezelfde jongere richten. Ook moet in de leerdoelen van het speciaal onderwijs de arbeidsoriëntatie wettelijk geregeld worden. Dat blijkt uit onderzoek van TNO met oplossingen voor de hoge instroom in de Wajong.
Zowel de persoon zelf als de omgeving zijn de belangrijkste factoren die de arbeidsmogelijkheden bep
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK