Onderwijs en hersenen

Nieuws | de redactie
29 juli 2008 | Zou het niet zinvol zijn te zien hoe een student leert? Te ontdekken wanneer iemand vastloopt, als hij een som oplossen moet? Neurowetenschappers zouden daarin meer inzicht kunnen geven, aldus  onderzoekers van vier universiteiten. Rond thema's als multimedia-leren, de rol van werkgeheugenbelasting, sociaal leren, impliciet leren en zelfgestuurd leren is veel meer gezamenlijk onderzoek mogelijk tussen onderwijs- en neuro-specialisten.
Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over de kracht van neurowetenschappen voor onderwijsonderzoek
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK