Meer kennis, meer nieuws

Nieuws | de redactie
18 augustus 2008 | Drie kwart van de journaal-items is na korte tijd uit het geheugen van kijkers verdwenen. Gabi Schaap bestudeerde in Nijmegen hoe mensen tv-nieuws verwerken. Zijn conclusie: hoe persoonlijker de kijker zich aangesproken voelt, des te groter de kans dat die er wat mee doet.
Schaap meent dat de traditionele onderzoeksmethode, waarbij proefpersonen achteraf, korte of langere
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK