Nieuw Nederland in de steigers

Nieuws | de redactie
19 september 2008 | Tijdens de Picnic Cross Media Week (24 tot 26 september in Amsterdam) neemt een groep universiteiten, bedrijven en kennisinstellingen de handschoen op in het formuleren van een agenda voor een creatiever en innovatiever Nederland. Ook gaat Coolpolitics -met input vanuit ScienceGuide- de opzet ontwerpen van een democratie voor de 21e eeuw.

“The influence of crowdsourcing and mass collaboration within the arts and media is expanding globally. Yet political systems are not ready to embrace this development. Which is why we need your creative input to rethink the roles of the citizen, state, market, and media.

Mads Kjaer will do the kickoff of this debate and lunchsession. He is co-founder of MyC4, ’the Amazon.com of microfinance’. This inspiring social entrepreneur will open the discussion with his view and take on the redesign of democracy now. But that’s not all: Mads will give away MyC4 accounts with seed money to interested Power Lunch participants. So you can start investing in a better planet right away,” meldt Coolpolitics.

Hoe Nederlandse bedrijven nieuwe manieren van werken, creëren en leven kunnen ontwikkelen die onze economie en samenleving innovatiever maken staat onder meer centraal tijdens Picnic. Organisaties als Philips, Ericsson, Wegener, Logica, Waag Society, NPO, Beeld & Geluid, AVRO, IBM en de UvA en UU hebben zich verenigd hiervoor. Zij willen een groot innovatieprogramma opstellen waarbij de kennis van media/content, design, productontwikkeling en gaming gecombineerd worden.

Meer weten en meedoen? Kijk hier.




«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK