Culturele misverstanden in het voortgezet onderwijs
Nieuws | de redactie
27 november 2008 | Bij zijn beslissingen en in zijn optreden hanteert een docent in het voortgezet onderwijs naast letterlijke regels en sociale regels ook ‘eigen regels'. Damir Urem (UvA) voor zijn proefschrift bestudeerde de docent, de omstandigheden die zijn beslissingen beïnvloeden en de actie die hij onderneemt als hij op school wordt geconfronteerd met het gedrag van een leerling, dat voortkomt uit een andere cultuur dan de Nederlandse.
Hij stelt dat wederzijds begrip steeds opnieuw verworven moet worden op basis van discussie en overl
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Na twaalf uur debat lijken bezuinigingen op hoger onderwijs onomkeerbaar
Universiteiten willen Toets Anderstalig Onderwijs van tafel
‘Universiteitsbestuurders doen doelbewust aan ontkoppeling ‘woke’ en racisme’
‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’
‘Normalisering schaduwonderwijs vergroot druk op armere gezinnen’
