Master voor innoverende docent

Nieuws | de redactie
9 december 2008 | De Master 'Learning & Innovation Sustainable Educational Change' van de hogescholen Windesheim en Stenden is door de NVAO geaccrediteerd. Zij gaan deze master, waarin hun lectoraten, de VU en het onderwijsconsortium van Michael Fullan samenwerken, komend studiejaar aanbieden.

In alle sectoren van het onderwijs is er dringend behoefte aan leraren die vanuit de praktijk van het onderwijs in staat zijn om vernieuwingen tot stand te brengen. De opleiding Master of Learning & Innovation beoogt een belangrijke bijdrage te geven aan het versterken van de innovatiecapaciteit van scholen. De internationale theorie en praktijk van onderwijsvernieuwing wordt versterkt door de relatie met Michael Fullan – E&S Consortium. Het interfacultaire onderzoeksinstituut AZIRE van de VU levert eveneens een belangrijke bijdrage aan de opleiding.

De opleiding is bedoeld voor excellente leraren in primair onderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs en speciaal onderwijs. Afgestudeerde Masters of Learning & Innovation zijn in staat om, zowel de inhoudelijke als de procesmatige kant van vernieuwingen te initiëren, ontwikkelen en realiseren. Zij onderhouden op ondernemende wijze contacten binnen en buiten de school en dragen bij aan een innovatiegerichte cultuur.

Lectoraten spelen een centrale rol in de uitvoering van de opleiding. Zes lectoraten op het gebied van educatie, innovatie, ICT en veranderkunde zorgen ervoor dat studenten actief betrokken worden bij toepassingsgericht onderzoek op het gebied van onderwijsvernieuwing. De studenten van de Master Learning & Innovation participeren in de innovatiekringen van de lectoraten.


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK