Stappenplan voor positionering

Nieuws | de redactie
3 december 2008 | Positioneren is een brand-managementinstrument waarvoor de belangstelling de laatste jaren sterk toeneemt. Dit geldt niet alleen voor producenten van consumentengoederen, maar ook voor andere bedrijven, instellingen, overheden en zelfs voor individuen. Rik Riezebos en Jaap van der Grinten van hogeschool INHolland schreven het eerste Nederlandstalige boek over dit onderwerp.

Aan Positioneren – Stappenplan voor een scherpe positionering liggen twee principiële keuzen ten grondslag: ten eerste is dit boek geschreven vanuit het perspectief van de manager, en is daarom uitgewerkt als een praktisch stappenplan. Ten tweede wordt in dit boek een lans gebroken om bij positioneren meer van binnen naar buiten te werken: inside out in plaats van ‘outside in’, en te starten met een analyse van de organisatie-identiteit. Het boek is bedoeld voor (toekomstige) managers, marketeers en communicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor het commerciële succes en de reputatie van een merk. De inhoud is praktisch van opzet, voorzien van aansprekende voorbeelden en stelt de lezer in staat zelfstandig een positioneringstraject uit te voeren. Het boek maakt deel uit van de serie Merk en Reputatie van uitgeverij Boom.

Positioneren – Stappenplan voor een scherpe positionering door Rik Riezebos en Jaap van der Grinten
200 pagina’s- isbn 9789047300175 – € 25,00

Rechtstreeks bestellen kan via www.boomonderwijs.nl





«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK