HBO-onderzoek bekroond in USA

Nieuws | de redactie
6 maart 2009 | De ‘Association for Teacher Educators’ (ATE) heeft in Dallas aan Paul Hennissen en Frank Crasborn van Fontys de Award for Distinguished Research in Teacher Educators 2009 verleend.

Ze kregen de prijs voor hun artikel Promoting Versatility in Mentor Teachers’ Use of Supervisory Skills. De bekroonde publicatie gaat over effecten van trainingen begeleidingsvaardigheden op het handelen van praktijkbegeleiders van leraren in begeleidingsgesprekken met aanstaande leraren.

‘Mentor teachers need a versatile supervisory skills repertoire. Besides taking the prevalent role of daily advisor and instructor, mentor teachers should also be able to stimulate reflection in student teachers. Video recordings of 60 mentoring dialogues were analysed, both before and after a mentor teacher training aimed at developing the encourager role. Mentor teachers’ repertoires of supervisory skills were found to consist of an average of seven supervisory skills. After training, a shift was observed in the frequencies and duration with which supervisory skills were used. Although considerable inter-individual variability existed between mentor teachers, training positively affected the use of supervisory skills for stimulating reflection in student teachers.’ Aldus de abstract van hn stuk. Het geheel leest u hier.

Het artikel is onderdeel van een breder onderzoeksproject over het handelen en denken van begeleiders van leraren in opleiding. Sinds 2005 werken Crasborn en Hennissen aan dit onderzoek onder supervisie van hun promotoren Prof. Dr. F. Korthagen, Prof. Dr. T. Bergen en Dr. N. Brouwer.






Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
«

ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan

OK