Overheidscommunicatie speelt te weinig in op emotie burger

Nieuws | de redactie
31 maart 2009 | Ambtenaren die schriftelijk reageren op een brief van een burger moeten beter in spelen op de beleefwereld van die burger. De oplossing is een communicatief competente ambtenaar met voldoende kennis, vaardigheden èn de juiste houding. Deze aanbeveling doen HAN-lector dr. Els van der Pool en docent- onderzoeker drs. Elisabeth Brand in het rapport 'Graag in leesbaar Nederlands'. De onderzoekers zijn verbonden aan het HAN lectoraat Human Communication Development.
Gezichtsbepalend Een ambtenaar die een brief beantwoordt is voor een individuele burger gezichtsbepa
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK