Overheidscommunicatie speelt te weinig in op emotie burger

Nieuws | de redactie
31 maart 2009 | Ambtenaren die schriftelijk reageren op een brief van een burger moeten beter in spelen op de beleefwereld van die burger. De oplossing is een communicatief competente ambtenaar met voldoende kennis, vaardigheden èn de juiste houding. Deze aanbeveling doen HAN-lector dr. Els van der Pool en docent- onderzoeker drs. Elisabeth Brand in het rapport 'Graag in leesbaar Nederlands'. De onderzoekers zijn verbonden aan het HAN lectoraat Human Communication Development.
Gezichtsbepalend Een ambtenaar die een brief beantwoordt is voor een individuele burger gezichtsbepa
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK