Reclame in de bus werkt

Nieuws | de redactie
14 mei 2009 | Folders in de bus blijven juist in recessietijd effectieve reclame, zo blijkt uit onderzoek van Frank Quix (UvA).

Op de ‘dag van de brievenbusreclame’, 12 mei, presenteerde hij de analyse dat folders rondbrengen een goede marketingstrategie is voor bedrijven, die in de crisis hun kosten moeten beperken.

Folders zijn bijna net zo effectief als televisiereclame, alleen dan een stuk goedkoper, is zijn conclusie. Bovendien is de ergernisfactor laag, zeker vergeleken bij de dure tv-spots. 33 % van de respondenten blijkt folders leuk te vinden, slechts 11,5 % noemt ze irritant. Liefst 46 % vindt tv-spotjes ergerniswekkend en meer dan de helft van de mensen verafschuwt internetreclame.


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK