Niveaudaling HO schokt Zuid-Afrika
Nieuws | de redactie
18 augustus 2009 | Ook in Zuid-Afrika maakt men zich zorgen over de daling van de taalvaardigheid en wiskundekennis van jongeren. En terecht, zo blijkt uit de resultaten van het National Benchmark Tests Project van de koepelorganisatie Higher Education South Africa (HESA). Slechts 7% van de eerstejaars studenten voldoet aan de gestelde wiskundige ingangseisen, terwijl minder dan de helft beschikt over taalkennis op academisch niveau. HESA-voorzitter, Prof. Theuns Eloff, stelt dat zelfs de meeste vijfdejaars niet goed genoeg lezen en schreven en uit flinke kritiek op het Afrikaanse VO.
“The challenge faced by higher education institutions in relation to mathematics is clearly en
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Uit angst voor WIB onderzoekt UvA alvast privaat Engelstalig onderwijs
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
‘Universiteiten denken dat er veel steun is voor hun zaak, maar die is er niet’
Nieuwe bezuinigingen op ov-studentenkaart bedreigen keuzevrijheid studenten
Liveblog: behandeling OCW-begroting in Eerste Kamer
