Niveaudaling HO schokt Zuid-Afrika

Nieuws | de redactie
18 augustus 2009 | Ook in Zuid-Afrika maakt men zich zorgen over de daling van de taalvaardigheid en wiskundekennis van jongeren. En terecht, zo blijkt uit de resultaten van het National Benchmark Tests Project van de koepelorganisatie Higher Education South Africa (HESA). Slechts 7% van de eerstejaars studenten voldoet aan de gestelde wiskundige ingangseisen, terwijl minder dan de helft beschikt over taalkennis op academisch niveau. HESA-voorzitter, Prof. Theuns Eloff, stelt dat zelfs de meeste vijfdejaars niet goed genoeg lezen en schreven en uit flinke kritiek op het Afrikaanse VO.
“The challenge faced by higher education institutions in relation to mathematics is clearly en
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK