Structuren helpen kleuters beter rekenen
Nieuws | de redactie
13 augustus 2009 | Jonge kinderen kunnen beter worden voorbereid op rekenwiskundeonderwijs. Dit kan door de kinderen al in de kleutergroepen ruimtelijke structuren, zoals vingerbeelden en dobbelsteenpatronen, op verschillende manieren te helpen leren herkennen en toepassen. Dit blijkt uit het promotieonderzoek van Fenna van Nes naar de rol van ruimtelijke structuren.
Het gaat daarbij om structuren – met kenmerken als symmetrie en herhaling – in
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
VVD en Bruins botsen hard over sturing in het hoger onderwijs
Essays schrijven met ChatGPT lijkt leervaardigheid studenten te schaden
Wetenschappers geven negen argumenten om banden met Israëlische instellingen te verbreken
Het is zinvol om als universiteit jaarlijks meer dan honderd persberichten te versturen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
