Afkomst leerling geen invloed op cijfers
Nieuws | de redactie
12 oktober 2009 | Reyn van Ewijk onderzocht aan de UvA of leraren allochtonen anders beoordelen dan autochtonen. Ruim honderd leraren liet hij elk cijfers geven voor tien korte opstellen, geschreven door elfjarige leerlingen. De namen op de opstellen waren zo aangepast dat de schrijver soms autochtoon, soms allochtoon leek.
Uit het promotieonderzoek blijkt dat de cijfers dieleraren gaven niet werden beïnvloed do
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
