Afkomst leerling geen invloed op cijfers
Nieuws | de redactie
12 oktober 2009 | Reyn van Ewijk onderzocht aan de UvA of leraren allochtonen anders beoordelen dan autochtonen. Ruim honderd leraren liet hij elk cijfers geven voor tien korte opstellen, geschreven door elfjarige leerlingen. De namen op de opstellen waren zo aangepast dat de schrijver soms autochtoon, soms allochtoon leek.
Uit het promotieonderzoek blijkt dat de cijfers dieleraren gaven niet werden beïnvloed do
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
VVD en Bruins botsen hard over sturing in het hoger onderwijs
Essays schrijven met ChatGPT lijkt leervaardigheid studenten te schaden
Wetenschappers geven negen argumenten om banden met Israëlische instellingen te verbreken
Het is zinvol om als universiteit jaarlijks meer dan honderd persberichten te versturen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
