Plagiaat Unilever van HBO-ideetje?

Nieuws | de redactie
15 januari 2010 | HU-studenten small business voelen zich genomen door een multinational. Unilever onderzoekt de haalbaarheid van een product dat door hen is bedacht, zo vermoeden zij. Hoezo innovatie?

Verbluft lazen de studenten uit Amersfoort een artikel in de Telegraaf. Hierin stonddat Unilever kroegbazen polst om kleine flesjes Axe-deodorant teverkopen. Een ingeving waarmee de studenten van de studentcompanyS-evolution vorig jaar naar Unilever stapten, zo vertellen zijhogeschoolkrant Trajectum

‘We hebben telefonisch contact gehad’, legt SBRM-student Mark vanDaalen uit. ‘Ze vonden het maar niets en daar bleef het dan ookbij. Er is nooit onderbouwd waarom.’ De groep kreeg geen enkelemedewerking, waardoor ze het plan lieten varen. 

‘We hebben gisteren contact met Unilever opgenomen, maar we moestenmaar een e-mail sturen. Of we stappen gaan ondernemen weten we nogniet, want we hebben eigenlijk geen poot om op te staan. We hebbennamelijk geen patent aangevraagd.’

Boudewijn den Herder, marketingmanager bij Unilever, wilde hetHU-blad niet melden hoe men op het marketingconceptwas gekomen. ‘Het is slechts een kleine polsing en het blijft maareen idee. Er wordt voorlopig niets concreets mee gedaan.’


«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK