Dronkers: ‘Ik vind niks, ik reken uit’

Nieuws | de redactie
17 juni 2010 | 15-jarigen op scholen met grote etnische diversiteit presteren minder goed dan zulke jongeren in homogenere scholen. Zowel allochtone als autochtone leerlingen. En prof. Jaap Dronkers' onderzoek laat nog iet zien: het maakt echt uit waar medeleerlingen vandaan komen. Aziaten in de klas stimuleren de schoolprestaties.
Daarnaast speelt het aantal en de herkomst van allochtoneleerlingen een belangrijke rol. Een hoger a
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK