Dronkers: ‘Ik vind niks, ik reken uit’
Nieuws | de redactie
17 juni 2010 | 15-jarigen op scholen met grote etnische diversiteit presteren minder goed dan zulke jongeren in homogenere scholen. Zowel allochtone als autochtone leerlingen. En prof. Jaap Dronkers' onderzoek laat nog iet zien: het maakt echt uit waar medeleerlingen vandaan komen. Aziaten in de klas stimuleren de schoolprestaties.

Daarnaast speelt het aantal en de herkomst van allochtoneleerlingen een belangrijke rol. Een hoger a
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
