Dronkers: ‘Ik vind niks, ik reken uit’
Nieuws | de redactie
17 juni 2010 | 15-jarigen op scholen met grote etnische diversiteit presteren minder goed dan zulke jongeren in homogenere scholen. Zowel allochtone als autochtone leerlingen. En prof. Jaap Dronkers' onderzoek laat nog iet zien: het maakt echt uit waar medeleerlingen vandaan komen. Aziaten in de klas stimuleren de schoolprestaties.
Daarnaast speelt het aantal en de herkomst van allochtoneleerlingen een belangrijke rol. Een hoger a
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek