Samen identiteit onderzoeken
In 2003 promoveerde cultuur- en godsdienstpsychologe Ina TerAvest aan de Universiteit Utrecht op het proefschrift ‘Kinderen enGod, verteld in verhalen’. Haar onderzoek richtte zich op deontwikkeling van het godsconcept van autochtone en allochtonekinderen in een multiculturele en multireligieuze context. Het washet resultaat van tien jaar lang groep 6 van twee basisscholen inEde observeren. De onderzoeksactiviteiten van Ter Avest kenmerkenzich sindsdien door research naar de ontwikkeling van identiteit enreligie in het publieke domein.
Profilering
De aanstelling van de lector en haar nieuwe lectoraat ‘Onderwijsen Levensbeschouwelijke Identiteit’ passen goed in het profiel vanHogeschool INHolland. Diversiteit is een van de sleutelthema’s vande hogeschool, zo vertelde CvB-lid Joke Snippe in een recent
Publicaties
Ter Avest heeft in een relatief kort tijdsbestek veel
Meest Gelezen
Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering
Wederom intimidatie van journalisten door universiteit, nu in Delft
Hbo-docent wil wel rolmodel zijn, maar niet eigen moreel kompas opdringen
‘Burgerschapsonderwijs moet ook verplicht worden in hbo en wo’
Raad van State: laat taaltoets nog niet gelden voor hbo-opleidingen